http://www.lidenbygden.com/bilder/ambul ... 5/ambu.htm
Moderator: Wernvik
Jag är också ganska intresserad av denna Polen byggda VW. Nån som vet vilket företag som bygger den och var man kan hitta nån info om den?johnjohn skrev:Polenbyggda VW är inköpta av Falck det ska bli intressant att köra/vårda i dem.
Tror inte att du sett annat än ambulanssjukvård i städerna med den kommentaren... Klarar man av att köra storbilsambulanserna så är dom ett utmärkt val förutom mitt inne i storstäderna(ibland även där). Du jobbar inte inom ambulanssjukvården va?(inget ont menat). Men vårdutrymet i en storbil och en personbil skiljer sig mycket, jobba i husvagn eller garderob med sjuka människor då transporterna kan vara upp till 60mil, välj själv...aceofspades skrev:Förstår inte varför man ska behöva köra runt med en buss.
Vad är det för fel på personbilsambulanserna? Helt plötsligt
duger de inte längre. Varför? Skulle vara intressant att höra
ett bra skäl till denna ambulanshypertrofi....
Jag har kört ambulans i 10 år och kan inte för mitt liv minnas att ståhöjden i ambulansen, eller att man man kan promenerara runt i densamma, har haft nån betydelse för hur det gått med patienten.Men vårdutrymet i en storbil och en personbil skiljer sig mycket, jobba i husvagn eller garderob med sjuka människor då transporterna kan vara upp till 60mil, välj själv...
Skön hemsidatorel skrev:Nu är debatten igång igen. Här sitter vi alla på vår kammare och samlar erfarenheter av olika bilar men hur får alla reda på det. I Västernorrland har ett antal Vito köpts in men de flesta är väldigt besvikna på bilen. Läs följande och kommentera gärna efteråt hur dina erfarenheter av bilen är.
![]()
http://www.lidenbygden.com/bilder/ambul ... 5/ambu.htm
Klarar av att köra.... Jag har körkort ABECEDE, hjullastarbok, truckkort,GoldenHour skrev: Tror inte att du sett annat än ambulanssjukvård i städerna med den kommentaren... Klarar man av att köra storbilsambulanserna så är dom ett utmärkt val förutom mitt inne i storstäderna(ibland även där). Du jobbar inte inom ambulanssjukvården va?(inget ont menat). Men vårdutrymet i en storbil och en personbil skiljer sig mycket, jobba i husvagn eller garderob med sjuka människor då transporterna kan vara upp till 60mil, välj själv...
Det är förbjudet att åka husvagn!Man får endast vistas i den när den står stillGoldenHour skrev:Tror inte att du sett annat än ambulanssjukvård i städerna med den kommentaren... Klarar man av att köra storbilsambulanserna så är dom ett utmärkt val förutom mitt inne i storstäderna(ibland även där). Du jobbar inte inom ambulanssjukvården va?(inget ont menat). Men vårdutrymet i en storbil och en personbil skiljer sig mycket, jobba i husvagn eller garderob med sjuka människor då transporterna kan vara upp till 60mil, välj själv...aceofspades skrev:Förstår inte varför man ska behöva köra runt med en buss.
Vad är det för fel på personbilsambulanserna? Helt plötsligt
duger de inte längre. Varför? Skulle vara intressant att höra
ett bra skäl till denna ambulanshypertrofi....