De som entreprenörer inom ambulanssjukvården i Stockholm har till dags datum använt sig av ett monopoliserat ambulansläkeri sanktionerat av södersjukhuset, efter senaste upphandlingen bildades ett egennyttigt företag bestäende av ambulansläkare i symbios.
Falck valde snabbt en egen väg med en indivudell kraft fokuserad till den specifika entreprenören.
Återstående var 3 entreprenörer som skulle samsas med dessa kompetenta anestesiologer med full tid på prehospital resp sluten verksamhet med föga tid för delegeringssamtal... förlitandes i självsäkerhet på SLAS gällandes erkännanden av utomlänsordinationer..
Sirius har sedan en tid tillbaka precis som falck en specifik ambulansläkarfunktion, vilket jag anser krävs för en professionell utvecklande ambulansverksamhet..
Det ultimata i all verksamhet är kommuniktion, självinsikt, gruppdynmik, initiativ/effektivitet, ansavar, lojalitet, helhetssyn, samspel.......
Min vision av en framtida ambulansverksamhet är icke lobbyism praakriserande samfund av ambulansläkeri utan.. Pigga ambitiösa krafter intresserade av vidareutveckling av ambulanssjukvården i Stockholm och övriga landet....
Tack för mig
Ambulansläkare
Moderator: ambus
-