arbetsmarknad för nsk i akutbil, sthlm

Här kan registrerade användare annonsera efter jobb alternativt erbjuda jobb.

Moderator: webmaster

Användarvisningsbild
zAjben
Inlägg: 440
Blev medlem: 19/8 2004 22:33
Ort: Linköping/Stockholm

Inlägg av zAjben » 28/10 2004 17:24

Niklas Karlsson skrev:Räcker med anesyra på ambulansen. De är minst lika eftertraktade som ambsyrrorna.

Magisterexamen är på 60p och läses tillsamamns med läkarna. Kurserna är på C och D nivå.

Du frågar mycket om lön zAjben. Inget fel i det, men söker du en sjukvårdsutbildning så gör du det inte för lönen utan för ett härligt jobb. Vissa går på knäna rent ekonominskt för att få jobba med det dom brinner för.
Givetvis. Jag frågar mycket om det mesta, det är då man får ut som mest.

Anledningen till att jag är nyfiken om lönen är att jag har haft svårt att hitta information om just löneskillnader inom de olika grenarna av SSK-yrket. De siffror jag tidigare hittat har varit väldigt generella, och SSK-yrket är väldigt bred.

Det är viktigt att ha koll på alla aspekter av yrket, när det gäller vad yrket innebär har jag rätt stor koll, och frågar personalen där jag praktiserar (ambulans), men när det gäller lön och har jag inte riktigt vågat mig på att fråga än, i och med att det verkar vara massvis med uppsägningar på gång, och ämnet i sig verkar vara lite "tabu" att prata om..

Hoppas du förstår att jag inte är inne i det här för att tjäna pengar. Jag vill göra det här för att jag verkligen gillar att arbeta med det. Vill inte framstå som någon hjärtlös person som endast vill arbeta med det här för pengarna..

Niklas Karlsson
Inlägg: 1473
Blev medlem: 14/7 2004 13:49

Inlägg av Niklas Karlsson » 28/10 2004 17:51

Givetvis så ska man fråga mycket. Ville bara säga vad jag kände. Fortsätt ställa mycket frågor för ett levande forum!!!

Det finnas ssk som tjänar 17000 och det finns de som tjänar 28000 med en vanlig tjänst.. Svårt att äsga generellt!

Anonymous

söker jobb jag har TFL

Inlägg av Anonymous » 21/7 2005 17:25

:lol: :oops:

Skriv svar