Namninsamling för nytt löneavtal !!! Sprid detta !!!

Här diskuteras personalfrågor som löner, arbetsrätt, arbetsförhållanden m m utifrån Vårdförbundets perspektiv.

Moderator: AMBASS


Niklas Karlsson
Inlägg: 1473
Blev medlem: 14/7 2004 13:49

Inlägg av Niklas Karlsson » 15/7 2007 16:30

Jag vill gå längre och mana till namninsamling i form av underskrivna "avhopparbrev" till VF. Det är det sämsta facket och företräder inte medlemmarna. De har blivit för stora och för fina. Se bara på skräptidningen de har.. Av tanter för tanter. Vad kostar en sån att trycka? Satsa dom pengarna på lobbyverksamhet för höjda lönder. Det är därför folk är med i facket.

Användarvisningsbild
AMBASS
Inlägg: 1395
Blev medlem: 21/3 2004 22:59
Ort: Stockholm - London

Inlägg av AMBASS » 17/7 2007 17:50

Niklas Karlsson skrev:Jag vill gå längre och mana till namninsamling i form av underskrivna "avhopparbrev" till VF. Det är det sämsta facket och företräder inte medlemmarna. De har blivit för stora och för fina. Se bara på skräptidningen de har.. Av tanter för tanter. Vad kostar en sån att trycka? Satsa dom pengarna på lobbyverksamhet för höjda lönder. Det är därför folk är med i facket.
Bra skrivet Nicklas!

Nu börjar du bli dig lik igen :D . Jag är den första att hålla med om att VF helt missat målet, nämligen bättre villkor och löner dess medlemmar. Jag trodde ett tag att det skulle bli bättre när "Helt sjukt" kampanjen drogs igång. Tyvärr står lönerna stilla för stora delar av SSK gruppen och på vissa håll ser vi riktiga skräckex. Detta bland annat inom den prehospitala vården där lönerna idag bättre kan beskrivas som förolämpningar. Vad har VF och Alarm gjort? Vad gör dem? Tyvärr har också "omvårdnadslunket" fått fäste i VF och kanske snart också hos Alarm.

Tiden är inne för ett fackförbund som tjänar sina medlemmar. En tid då medlemmarnas frågor drivs med kraft utan "sitta i knä" mentalitet. så VF och Alarma; lär istället av SLS och SLF (Sv läkarsällskapet och Sv läkarförbundet). Tror inte det finns många missnöjda medlemmar i SLF!

((AMBASS))
Blood Will Tell

Skriv svar