SSK utbildning på distans

Här diskuteras allt som rör utbildning för att arbeta inom den prehospitala akutsjukvåden

Moderator: Wernvik

Emil

SSK utbildning på distans

Inlägg av Emil » 1/11 2005 0:32

Är det någon som vet på vilka orter som SSK utbildning på distans sker, samt hur det fungerar? Är det någon här som läst på distans? Har sökt på nätet men inte funnit så mycket.
Tack på förhand!

Användarvisningsbild
ohlstedt

SSK

Inlägg av ohlstedt » 1/11 2005 7:51

Jag tror att Gävle har ssk på distans... men det där med distans verkar jobbigt, jag pluggar till ssk just nu på traditionelt sätt och det är lagom jobbigt...

Användarvisningsbild
AMBASS

Re: SSK utbildning på distans

Inlägg av AMBASS » 1/11 2005 8:18

Emil skrev:Är det någon som vet på vilka orter som SSK utbildning på distans sker, samt hur det fungerar? Är det någon här som läst på distans? Har sökt på nätet men inte funnit så mycket.
Tack på förhand!
Hello Emil!

Min erfarenhet av distansstudier är mycket positiv! Det finns goda möjligheter att läsa SSK på distans iaf om du är redo att läsa via ett universitet i utlandet eller varför inte i Sverige! Sök på nätuniversitetet och undersök om Dalarna och gävleborg har denna utbildning ännu! SSK utbildningen är en omvårdnadsutbildning så inslagen av läkemedelsberäkning mm har du redan idag kommit i kontakt med via din 40 v. Den anatomi och fysilogi man läser på SSK utbildningen är mycket grundläggande och jag tror du kommer klara detta utan bekymmer. Varför söker du inte läkarutbildningen?

//LYCKA TILL
Blood Will Tell

Mimsan

Distansutb

Inlägg av Mimsan » 1/11 2005 11:06

Hej!
I Kalmar län finns det distansutb till ssk. Även till amb.vub:en. Läser själv på distans i Borås, men bor 28 mil därifrån, funkar kanon även med familjen.
Kram :lol:

Emil

Inlägg av Emil » 1/11 2005 12:44