Intressant. Finns säkert mycket rim och reson i det du säger, och kanske slutar jag också ungefär på en sådan här lösning som du beskriver. Dock finns vissa grejer som inte riktigt funkar för mig, typ leva studentlivet fullt ut... Efter fyra års tidigare heltidsstudier och nu en ekonomi som är en rejäl bit över studentnivå (vilket kostnader också är anpassade för) så är det inte ett alternativ att helt köra CSN och plugg, jag måste klara av bägge (=jobb, minst deltid, och plugg, vilket jag iofs inte alls är orolig för).Jepz00r skrev:Hej Rikard och Care!
Jag känner igen mig i eran diskussion. Jag har 1år kvar till SSK. Dock inser jag vikten av klinisk erfarenhet innan jag tar mig till ambulansen. Jag började arbeta som usk efter första terminen på den avd jag hade praktik på. Nu har jag arbetat som usk i 1,5år och just för tillfället är jag på akuten och sommarjobbar. Om ett år när jag är klar tänker jag söka mig till en vårdavdelning som har lite mer "action" om ni förstår. När jag känner mig säkrare på läkemedel och praktiska göremål kommer jag söka mig till akuten och samtidigt läsa Amb- vubben.
Så ser min resa mot ambulansen ut.. Omvägar? jaa.. Men min motivation är kvar och hittills har min resa varit riktigt spännande och utvecklande. Ångrar ingenting. + att jag kör studentlivet fullt ut och trivs galet bra =) När jag började läsa till SSK gick jag länge och tyckte att det borde finnas en sjuksköterskeutbildning med direktinriktning mot amb, typ som röntgenSSK. Men idag hade jag ändå gått samma väg om det funnits alternativ.
Hoppas vi ses på ambulansen om 5-10 år