SSK utbildning på distans

Här diskuteras allt som rör utbildning för att arbeta inom den prehospitala akutsjukvåden

Moderator: Wernvik

Framtidsmål

Inlägg av Framtidsmål » 7/11 2005 17:26

Anna> Är medveten om sh A, men den är obligatorisk på Omvårdnadsprogramet!(och alla gymnasieprogram jag kan komma på). Fysiken,kemin,biologin kompenserar för nkb. Men det gör också dom obligatoriska sjukvårsdskurserna under omvårdnadsprogramet. Så att det borde bara vara matte B som kan vara ett problem, dock är det ju bara en 50 p och går att läsa av väldigt snabbt! Åter igen; lycka till Emil

Emil

Inlägg av Emil » 7/11 2005 18:28

framtidsmål> Jag tackar och bugar! Oavsett vilket så känns de ju skönt att man hittat något som man vill syssla med.

Framtidsmål

Inlägg av Framtidsmål » 8/11 2005 10:56

Ingen orsak :) Har ett år tills jag börjar läsa SSK, ska bli dödskul :). Vet inte hur gammal du är men har du tagit körkort efter -96 så kan det va en ide att kika vilken typ av ambulanser de har i området du tänker jobba inom. Man kan behöva C-kortet(ska pina mig egenom det i sommar:P)....

Emil

Inlägg av Emil » 8/11 2005 20:20

Jag är 25 år gammal och tog körkort -98. Tack för tippset, ska ta och se över det där med fordon och se om man ev skulle behöva ta c kort. Lycka till själv!

Användarvisningsbild
malanentalo

Inlägg av malanentalo » 8/11 2005 22:20

Hej Emil

Jag läser i Falun på högskolan & vad jag har fattat så de som söker till höstterminen läser på distans. Men jag kan ha fel. Du kan gå in på www.du.se och läsa om utbildningen där.
Jag läste upp min betyg genom NTI så att jag kom in.
Lycka till!

Malin
Inget vara för evigt - inte ens dina problem

Emil

Inlägg av Emil » 9/11 2005 16:20

Tack malin! Men vad är NTI?

Användarvisningsbild
malanentalo

Inlägg av malanentalo » 9/11 2005 18:34

NTI är istället för Komvux. Genom NTI så kan man läsa ämnen helt på distans. Man behöver inte in till skolan. Jag läste matte A, matte B och naturkunskap A+B genom de och det funkade jättebra.
Man kan ha telefonkontakt med läraren eller om man vill så kan man åka in till skolan som ligger ovanpå Veromoda (gamla frälsningsarmén).
Inget vara för evigt - inte ens dina problem

Lipton

Inlägg av Lipton » 9/11 2005 20:12

Att testa sätta in något man inte känner till i en webbadress är ett knep som funkar oväntat ofta-----> http://www.nti.se

Jimmy Olsson

Inlägg av Jimmy Olsson » 9/11 2005 21:46

www.google.se Hela världen på en skärm! :wink:

Skriv svar