1 eller 2 ssk per ambulans?

Här diskuteras allt som rör kvalitetsutveckling, projekt m m.

Moderator: ambus

Niklas Karlsson
Inlägg: 1473
Blev medlem: 14/7 2004 13:49

Inlägg av Niklas Karlsson » 2/7 2007 20:02

.. Ger snarare verksamheten dåligt rykte!

ssk2

Inlägg av ssk2 » 2/7 2007 20:47

Niklas Karlsson skrev:ssk2 Jag är inte orolig. Jobbar inte i verksamheten längre. Jobbar lite extra bara. Jag kommer ha slutat om 20 när man har infört ett annat system. Har flera gånger inbjudit ambass att vara med och räkna lite på hur många år det kommer ta innan paramedics kan ta över helt. Har bemöts med tystnad.. Men det är också ett svar..

Ett enda inlägg där han tryckt ner någon? Orkar inte leta upp för att citera men för 3-4 dagar sedan kallade han debatören lipton för "tomte" när lipton pekade på något han ville ha förklarat för sig. Det är långt ifrån ödmjukt och mina tankar går till lågstadiet och när man blev intryckt i ett hörn av elaka 6:orna. Då kunde man sparka ledaren på pungen och springar allt vad man orkade och hoppades på att klockan skulle ringa...
orkar inte 8) kunde just föreställa mig ett sådant pseudoutspel :o debatten är redan avgjord och det var iaf inte omvårdnadsromantikerna som tog hem segern :lol: :lol:

ssk2

Inlägg av ssk2 » 2/7 2007 20:48

Niklas Karlsson skrev:.. Ger snarare verksamheten dåligt rykte!
att göra något till vad det inte är ja.

Niklas Karlsson
Inlägg: 1473
Blev medlem: 14/7 2004 13:49

Inlägg av Niklas Karlsson » 2/7 2007 21:33

Gav dig direkta svar på dina frågar. Sen att du inte hade möjlighet att ta in informationen är en annan sak.

Du utmanade mig om att jag inte kunde ta fram ett enda uttalnda som var kränkande.. jag tog fram det och du skämtar bort det.. Som vanligt..

Mas
Inlägg: 48
Blev medlem: 29/6 2006 12:17

Inlägg av Mas » 2/7 2007 21:55

Nu är det dagisnivå på diskussionen! Trist!

Lipton

Inlägg av Lipton » 2/7 2007 22:23

Niklas K: Rättelse tyvärr! Det var jag som började att kalla både mig och AMBASS för tomtar. Vill du vara med så behöver du bara leta upp lite gamla arbetskläder från tiden innan det gröna tog över samt en säck! :wink:

AMBASS må aldrig ha hånat någon individ här på forumet vad jag kan dra mig till minnes. Däremot är han mycket duktig på att retoriskt trycka ned vissa yrkesgrupper.
ssk2 skrev:Jag jobbar själv som ambulans ssk "vik" och tycker inte att detta är ultimat.
Då är frågan, har du erfoderlig utbildning för arbete i ambulans? Det finns ytterst få här på forumet som anser att sjuksköterskeutbildningen ger tillräckliga kunskaper för att klara att arbeta i en ambulansbesättning bestående av två individer. Det krävs ytterligare minst ett år samt erfarenhet från sjukhus. Med detta i bagaget har man en mängd fördelar jämfört med en paramedic. Den enda fördelen paramedicsystemet har ur den synvinkeln är att man får ägna sina fyra studieår åt att plugga något man helhjärtat tycker är intressant, vilket blir en nackdel då man sedan helhjärtat endast kan arbeta med just detta utan att behöva läsa igen.

Putte: Bra inlägg! Vi kan alltid bli bättre!
Detta vill vi alla, även AMBASS! Skillnaderna är väl egentligen att vi är en hel hög människor här som till skillnad mot AMBASS inte är övertygade om att annorlunda inte nödvändigtvis är bättre, eller sämre för den delen.

Användarvisningsbild
AMBASS
Inlägg: 1395
Blev medlem: 21/3 2004 22:59
Ort: Stockholm - London

Inlägg av AMBASS » 3/7 2007 20:31

Lipton skrev:Niklas K: Rättelse tyvärr! Det var jag som började att kalla både mig och AMBASS för tomtar. Vill du vara med så behöver du bara leta upp lite gamla arbetskläder från tiden innan det gröna tog över samt en säck! :wink:

AMBASS må aldrig ha hånat någon individ här på forumet vad jag kan dra mig till minnes. Däremot är han mycket duktig på att retoriskt trycka ned vissa yrkesgrupper.
ssk2 skrev:Jag jobbar själv som ambulans ssk "vik" och tycker inte att detta är ultimat.
Då är frågan, har du erfoderlig utbildning för arbete i ambulans? Det finns ytterst få här på forumet som anser att sjuksköterskeutbildningen ger tillräckliga kunskaper för att klara att arbeta i en ambulansbesättning bestående av två individer. Det krävs ytterligare minst ett år samt erfarenhet från sjukhus. Med detta i bagaget har man en mängd fördelar jämfört med en paramedic. Den enda fördelen paramedicsystemet har ur den synvinkeln är att man får ägna sina fyra studieår åt att plugga något man helhjärtat tycker är intressant, vilket blir en nackdel då man sedan helhjärtat endast kan arbeta med just detta utan att behöva läsa igen.

Putte: Bra inlägg! Vi kan alltid bli bättre!
Detta vill vi alla, även AMBASS! Skillnaderna är väl egentligen att vi är en hel hög människor här som till skillnad mot AMBASS inte är övertygade om att annorlunda inte nödvändigtvis är bättre, eller sämre för den delen.
Hello Lipton!

Bra skrivet. Jag baserar mina ståndpunkter på egna erfarenheter och någon form av logiskt tänkande. Väl mött i kommande debatter...

((AMBASS))
Blood Will Tell

Skriv svar