Tacksam patient tackade all ambulanspersonal

Här finns intressanta nyheter som berör den prehospitala akutsjukvården.
Låst
Användarvisningsbild
Newsmaster
Sajt Admin

Tacksam patient tackade all ambulanspersonal

Inlägg av Newsmaster » 28/10 2005 20:12

<B>Vid åttatiden på kvällen den 7 oktober började hjärtat krångla för 81-årige Bengt Granholm i Härnösand. Ambulans larmades och läget var akut. Han har tidigare opererat hjärtat en gång i Uppsala och vet när det är allvar. Men historien fick ett lyckligt slut: Bengt räddades till livet av professionell ambulanspersonal som gjorde ett fantastiskt jobb, skriver Tidningen Ångermanland.</B>

Hjärtat stannade och Bengt Granholm sjönk in i medvetslösheten men efter en snabb och professionell insats tickade hjärtat igång igen. Bengt Granholms liv var räddat!

Nyligen bjöd han igen lite. Smörgåstårtor och kaffebröd till ambulanspersonalen, och dessutom hade Bengt hyrt in en serveringspersonal. Innan man högg in på tårtan höll han ett känsloladdat tacktal.
- Ambulans är på väg till dig, fick jag höra. Ett enormt arbete satte igång, slangar, kanyler och EKG. Hjärtat slutade slå och jag hann tänka på min fru innan jag föll in i medvetslöshet. Jag vaknade upp och fick höra att vi är framme i Sundsvall om några minuter. Hela besättningen gjorde ett fantastiskt jobb, en för alla - alla för en.

I fyra dagar skall nu en inhyrd serveringspersonal servera smörgåstårta. Eftersom personalen jobbar i fyra skift så blir det fyra sittningar.

Låst